Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126  Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ Zaloguj
Diagnozowanie silnika

 
Odpowiedz do tematu    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulacja i diagnoza silnika Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Diagnozowanie silnika
Autor Wiadomość
Nemo
Administrator
Administrator


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 5668
Skąd: Koszalin

Post Diagnozowanie silnika Odpowiedz z cytatem
Zestawienie usterek silnika

SILNIK NIE DAJE SIĘ URUCHOMIĆ

Silnik nie obraca się po włączaniu rozrusznika


* Rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora do próbnego rozruchu)B
* Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane
* Wadliwe połączenie akumulatora z nadwoziem
* Przewód masowy silnika poluzowany lub przerwany
* Przewody rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego poluzowane lub przerwane. Sprawdzić wszystkie przewody elektryczne i połączenia przy akumulatorze, elektromagnesie rozrusznika i wyłączniku zapłonu
* Automatyczna skrzynia biegów nie jest ustawiona w położeniu "Park" lub sprzęgło nie zostało całkowicie wciśnięte.
* Poważne mechaniczne uszkodzenie (zatarcie silnika)
* Wewnętrzna usterka rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego
* Wałek zębaty silnika rozrusznika zakleszczony w zębach koła zamachowego. Jeśli pojazd jest wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów, włączyć bieg i rozkołysać pojazd w celu obrócenia silnika. Przy najbliższej okazji wymontować rozrusznik i sprawdzić wałek zębaty oraz wieniec koła zamachowego.
* Uszkodzony zamek kierownicy i/lub wyłącznik zapłonu (stacyjka)

Rozrusznik obraca silnik powoli

* Nadmiernie rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora)
* Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane
* Wadliwe połączenie akumulatora z masą
* Poluzowany przewód masowy silnika
* Poluzowane przewody rozrusznika
* Wewnętrzna usterka rozrusznika

Rozrusznik obraca się, nie obracając silnika

* Uszkodzone sprzęgło rozrusznika
* Zniszczone lub zużyte zęby koła zamachowego
* Poluzowane śruby mocujące rozrusznik Silnik obraca się normalnie,
ale nie uruchamia się
* Brak paliwa w zbiorniku
* Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku.
* Awaria pompy wtryskowej paliwa
* Niedostateczne ciśnienie sprężania
* Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)
* Uszkodzone podgrzewacze
* Przerwane, poluzowane lub rozłączone przewody elektryczne podgrzewaczy
* Poluzowane lub nieszczelne przewody wtryskowe paliwa
* Zanieczyszczone paliwo

Trudności z uruchomieniem zimnego silnika

* Akumulator rozładowany lub częściowo wyładowany
* Poluzowane lub uszkodzone przewody elektryczne podgrzewaczy
* Nieprawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa
* Nieszczelne przewody wtryskowe paliwa
* Nieszczelny wtryskiwacz
* Nieprawidłowa mieszanka paliwa (najczęściej za uboga)

Trudności z uruchomieniem ciepłego silnika

* Zatkany filtr powietrza
* Paliwo nie dopływa do wtryskiwaczy
* Zatkane dysze wtryskiwaczy
* Nieszczelny przewód wtryskowy paliwa
* Hałaśliwe, nierównomierne zazębianie silnika rozrusznika, zużyte lub
wyłamane zęby wałka zębatego rozrusznika lub koła zamachowego
Zdjąć pokrywę z tyłu silnika (jeśli występuje) i dokonać przeglądu
* Poluzowane lub brakujące śruby mocujące silnik rozrusznika
* Nieprawidłowa mieszanka paliwa (najczęściej za bogata)

Silnik zapala i zaraz gaśnie

* Zbyt mała dawka paliwa dopływająca do wtryskiwaczy
* Zbyt niskie obroty biegu jałowego
* Zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa
* Zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić)
* Zanieczyszczone paliwo

Silnik zatrzymuje się nagle

* Pusty zbiornik paliwa
* Nieprawidłowa regulacja obrotów biegu jałowego
* Zatkany filtr paliwa i/lub występowanie wody i zanieczyszczeń w układzie paliwowym
* Nieprawidłowe ustawienie luzu zaworów
* Awaria pompy wtryskowej paliwa
* Nieszczelność przewodu wtryskowego paliwa
* Nieszczelny wtryskiwacz.
* Układ zapowietrza się przez wtryskiwacz

Silnik przerywa i gaśnie lub traci moc Usterka w układzie paliwowym:

* Pusty zbiornik paliwa
* Uszkodzona pompa zasilająca lub zabrudzony filtr
* Zabrudzony odpowietrznik wlewu zbiornika paliwa (podczas odkręcenia
korka słychać zasysanie powietrza do zbiornika)
* Awaria zespołu regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa
* Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku paliwa

Inna usterka:

* Zakleszczenie hamulców
* Niewłaściwy poziom płynu w automatycznej skrzyni biegów
* Ślizganie sprzęgła
* Awaria turbosprężarki
* Zaciągnięty hamulec ręczny

Silnik gaśnie - inne przyczyny

* Przegrzanie silnika
* Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)


Źródło pochodzenia artykułu: Internet.
Forum 202.pl (z podziękowaniem)
Autor "Zając491".
Wybór i uzupełnienia moje.

_________________
Nie udzielam porad na PW. Od tego są odpowiednie forumowe Działy.
Pamiętaj! Gdy jeździsz szybko, później będą Cię wolno nieśli.
Szczęście jest na świecie jedyną rzeczą, która się mnoży kiedy ją dzielisz.
Wto Mar 03, 2015 11:11 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Wto Mar 03, 2015 11:11
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulacja i diagnoza silnika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Ogólnopolskie Forum Mercedes W126   

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin / Easy Tutorials (Photoshop Tutorials)