Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126  Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ Zaloguj
Niskie ciśnienie oleju

 
Odpowiedz do tematu    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulacja i diagnoza silnika Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Niskie ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
Nemo
Administrator
Administrator


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 5668
Skąd: Koszalin

Post Niskie ciśnienie oleju Odpowiedz z cytatem
NISKIE CIŚNIENIE OLEJU W SILNIKU

Niskie wskazania miernika lub zapalona lampka ostrzegawcza przy pracującym silniku

* Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej
* Przegrzanie silnika
* Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
* Zagnieciony przewód czujnika ciśnienia oleju
* Zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przelewowy
* Zatkany smok pompy olejowej
* Uszkodzona uszczelka pompy oleju
* Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca
* Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe
* Zbyt niskie obroty biegu jałowego
* Nieszczelność przewodu wskaźnika ciśnienia oleju
* Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału
korbowego

Uwaga:

Niskie ciśnienie oleju w silnikach po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego) nie musi być powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. W każdym przypadku, zanim uzna się silnik za uszkodzony, należy wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno natychmiast wzrosnąć.

[b]Usterki układu smarowania


Brak wskazań na wskaźniku ciśnienia oleju.
* Zagnieciony przewód wskaźnika ciśnienia oleju.
* Przerwany przewód wskaźnika ciśnienia oleju.
* Brak ciśnienia w układzie

Zbyt niskie ciśnienie zaraz po uruchomieniu silnika.
* Gorący olej ma mniejszą lepkość. Jest to normalne, gorzej jeżeli
ciśnienie jest nadal niskie po dodaniu gazu.
Zbyt niskie ciśnienie na obrotach biegu jałowego.
* Zawór przelewowy w pompie zawiesza się z powodu zanieczyszczenia
Zbyt niskie ciśnienie w całym zakresie obrotów.
* Niski poziom oleju w silniku.
* Zanieczyszczone sitko w smoku pompy.
* Poluzowany lub pęknięty smok pompy.
* Zużyta pompa olejowa.
* Duże luzy w łożyskach wału korbowego

Ciśnienie spada do 2 bar przy prędkości 80-120 km/h lub do 0,3 bar przy prędkości biegu jałowego.
* Bardzo zanieczyszczony filtr oleju.
* Zatarty zawór przelewowy.
* Uszkodzony wskaźnik.
* Niedrożne otwory powrotnego przepływu oleju do miski olejowej.

Zbyt wysokie ciśnienie przy prędkości ponad 2000 obr/min.
* Zawór przelewowy zatarł się i nie może się otworzyć






Źródło pochodzenia artykułu: Internet.
Forum 202.pl (z podziękowaniem)
Autor "Zając491".
Wybór i uzupełnienia moje.

_________________
Nie udzielam porad na PW. Od tego są odpowiednie forumowe Działy.
Pamiętaj! Gdy jeździsz szybko, później będą Cię wolno nieśli.
Szczęście jest na świecie jedyną rzeczą, która się mnoży kiedy ją dzielisz.
Czw Mar 05, 2015 08:07 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Czw Mar 05, 2015 08:07
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulacja i diagnoza silnika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Ogólnopolskie Forum Mercedes W126   

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin / Easy Tutorials (Photoshop Tutorials)