Autor |
Wiadomość |
Nemo
Administrator
Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 5668 Skąd: Koszalin |
|
Niskie ciśnienie oleju |
|
NISKIE CIŚNIENIE OLEJU W SILNIKU
Niskie wskazania miernika lub zapalona lampka ostrzegawcza przy pracującym silniku
* Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej
* Przegrzanie silnika
* Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
* Zagnieciony przewód czujnika ciśnienia oleju
* Zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przelewowy
* Zatkany smok pompy olejowej
* Uszkodzona uszczelka pompy oleju
* Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca
* Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe
* Zbyt niskie obroty biegu jałowego
* Nieszczelność przewodu wskaźnika ciśnienia oleju
* Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału
korbowego
Uwaga:
Niskie ciśnienie oleju w silnikach po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego) nie musi być powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. W każdym przypadku, zanim uzna się silnik za uszkodzony, należy wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno natychmiast wzrosnąć.
[b]Usterki układu smarowania
Brak wskazań na wskaźniku ciśnienia oleju.
* Zagnieciony przewód wskaźnika ciśnienia oleju.
* Przerwany przewód wskaźnika ciśnienia oleju.
* Brak ciśnienia w układzie
Zbyt niskie ciśnienie zaraz po uruchomieniu silnika.
* Gorący olej ma mniejszą lepkość. Jest to normalne, gorzej jeżeli
ciśnienie jest nadal niskie po dodaniu gazu.
Zbyt niskie ciśnienie na obrotach biegu jałowego.
* Zawór przelewowy w pompie zawiesza się z powodu zanieczyszczenia
Zbyt niskie ciśnienie w całym zakresie obrotów.
* Niski poziom oleju w silniku.
* Zanieczyszczone sitko w smoku pompy.
* Poluzowany lub pęknięty smok pompy.
* Zużyta pompa olejowa.
* Duże luzy w łożyskach wału korbowego
Ciśnienie spada do 2 bar przy prędkości 80-120 km/h lub do 0,3 bar przy prędkości biegu jałowego.
* Bardzo zanieczyszczony filtr oleju.
* Zatarty zawór przelewowy.
* Uszkodzony wskaźnik.
* Niedrożne otwory powrotnego przepływu oleju do miski olejowej.
Zbyt wysokie ciśnienie przy prędkości ponad 2000 obr/min.
* Zawór przelewowy zatarł się i nie może się otworzyć
Źródło pochodzenia artykułu: Internet.
Forum 202.pl (z podziękowaniem)
Autor "Zając491".
Wybór i uzupełnienia moje.
_________________ Nie udzielam porad na PW. Od tego są odpowiednie forumowe Działy.
Pamiętaj! Gdy jeździsz szybko, później będą Cię wolno nieśli.
Szczęście jest na świecie jedyną rzeczą, która się mnoży kiedy ją dzielisz. |
|
Czw Mar 05, 2015 08:07 |
|
|
Reklama
|
|
Czw Mar 05, 2015 08:07 |
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|