Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126  Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ Zaloguj
Regulamin Forum

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulamin Forum Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Regulamin Forum
Autor Wiadomość
administrator
Administrator
Administrator


Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 832
Skąd: 3miasto

Post Regulamin Forum Odpowiedz z cytatem
Regulamin Ogólnopolskiego Forum Mercedes W126 - mercedes.phorum.pl - obowiązujący od dnia 01.01.2017
Jest to forum dla miłośników pojazdów marki Mercedes-Benz, a w szczególności modelu W126. Forum ma na celu pogłębianie wiedzy i kultury technicznej oraz rozwijanie wzajemnych kontaktów pomiędzy jego członkami. Powyższe cele realizowane są poprzez dyskusje, wymianę własnych poglądów i opinii, wymianę doświadczeń oraz wzajemną pomoc.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1.1 Jeżeli nowy uczestnik forum, od początku swojej aktywności wykazuje się nieznajomością niniejszego regulaminu, przeczytał go niedokładnie lub bez zrozumienia, bądź zrozumiał, a mimo to nie stosuje się do jego postanowień, będzie miał zablokowaną możliwość wejścia na forum.

    1.2 Administracja nie będzie tolerować analfabetyzmu. Posty mają być w czytelne i zrozumiałe, pisane zgodnie z zasadami Języka Polskiego. Jeżeli ktoś nie może pisać używając polskich znaków diakrytycznych - nie stanowi to żadnego problemu (choć gorąco zachęcamy do pielęgnowania tradycji i korzystania ze wszystkich liter polskiego alfabetu), jednocześnie zasady ortografii i interpunkcji nadal obowiązują. Osobom mającym problemy z ortografią polecamy korzystanie z przeglądarek internetowych, które potrafią "w locie" sprawdzać pisownię (np. Firefox). Pamiętaj, że niechlujnie napisany post oznacza brak szacunku dla innych czytających go osób.

    1.3 Nie naruszamy norm zwyczajowej netykiety, a także ogólnie przyjętych zasad etycznych. Forum jest miejscem, w którym wymienia się opinie i każdy ma do tego pełne prawo. Niedozwolone jest poniżanie w jakikolwiek sposób innej osoby za jej opinie czy poglądy. Używanie wulgaryzmów na forum jest zabronione, a chamskie odnoszenie się do innych osób nie będzie tolerowane.

    1.4 Na forum nie wolno umieszczać treści erotycznych i linków do nich, linków prowadzących bezpośrednio do plików i oprogramowania, które mogłoby wyrządzić szkodę innym użytkownikom (trojany, wirusy, spyware), kluczy do oprogramowania komercyjnego, cracków oraz samego oprogramowania z podejrzanych źródeł (potocznie "oprogramowania pirackiego").

    1.5 Zabrania się SPAMu w dowolnej postaci. Jeśli założyłeś swoje konto tylko dlatego, aby umieścić na forum reklamę - konto to zostanie usunięte.

    1.6. Jeżeli Twoja aktywność na forum będzie obejmowała reklamowanie i promowanie swojej lub czyjejś działalności zarobkowej (w dowolnej formie) licz się z tym, że taka aktywność będzie analizowana przez administrację pod kątem zgodności z regulaminem. Miłym gestem będzie udzielenie korzystnych warunków korzystania z Twoich usług innym użytkownikom forum.

    1.7 Nie wywołuj konfliktów - wszelkie sygnały, które będą świadczyły o celowym dążeniu do konfrontacji, podburzaniu członków forum przeciwko sobie będą sprawdzane, a prowokatorzy nie będą mile widziani.

2. REJESTRACJA NA FORUM, POCZĄTKI AKTYWNOŚCI

    2.1 Przy rejestracji, jako nazwy użytkownika (loginu) nie używaj nazw obraźliwych, wulgarnych, a także adresów stron www itp. Inaczej Twoje konto zostanie skasowane.

    2.2 Ponowna rejestracja jest możliwa tylko gdy konto zostało usunięte z przyczyn technicznych, lub wystąpiły problemy z działaniem poprzedniego konta. Powyższe przypadki muszą być wcześniej zgłoszone administracji.

    2.3 Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto, w przypadku wykrycia kolejnych kont tego samego użytkownika będą one usuwane, a użytkownik będzie ukarany, w skrajnych przypadkach jego główne konto również może być usunięte.

    2.4 W przypadku nieotrzymania maila aktywacyjnego należy jak najszybciej skontaktować się z administratorem forum w celu aktywacji konta.

    2.5 Po rejestracji masz możliwość konfiguracji swojego profilu, zalecamy abyś w tzw. podpisie umieścił model i rodzaj silnika Twojego W126 oraz jego numer VIN (np. 560 SEC '87 WDBxxxxxxxxxxxxxx), ułatwi to osobom chcącym Ci pomóc znalezienie odpowiedzi.

    2.6 Każdy nowy użytkownik zobowiązany jest przywitać się z forumowiczami w odpowiednim dziale. Jest to warunek konieczny do dalszego uczestnictwa w dyskusji na forum. W wątku Powitalnym witamy się tylko raz, nie pozdrawiamy nowo przybyłych Użytkowników ani nie prowadzimy tam żadnych dyskusji.

3. AKTYWNOŚĆ NA FORUM - ZAKŁADANIE WĄTKÓW, PISANIE POSTÓW

    3.1 Przed napisaniem nowego wątku skorzystaj z wyszukiwarki, pozwoli to sprawdzić czy na forum pojawiło się podobne zagadnienie, być może pomoże ono rozwiązać Twój problem.

    3.2 Jeżeli obecne na forum wątki nie dają jednoznacznej odpowiedzi na Twój problem, załóż nowy wątek. Staraj się nie podłączać pod wątki już istniejące, niektóre z nich mogą być stare, lub na końcu zawierają rozwiązanie problemu. Dopisywanie się do nich utrudnia ewentualne szukanie odpowiedzi innym użytkownikom. Podłączanie się pod istniejące wątki w których problemy zostały już rozwiązane będzie skutkowało przeniesieniem postów do nowego wątku bez powiadamiania autora.

    3.3 Zakładając dany wątek tworzymy go w odpowiednim tematycznie dziale, jeśli brakuje nam odpowiedniego działu, staramy się znaleźć taki dział, który uważamy za najbardziej odpowiedni. Jeśli wątek mimo wszystko zostanie stworzony w złym miejscu zostanie on przeniesiony przez moderatora oraz zostanie wysłane upomnienie w formie prywatnej wiadomości.

    3.4 Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i powinien jednoznacznie określać treść wątku. Tematy z nazwami typu "PROBLEM" , "POMOCY", "CO ROBIĆ" są nieprawidłowe i będą zamykane i usuwane. W jednym temacie staraj się poruszać TYLKO jeden problem.

    3.5 Niedopuszczalne są "clickbaity" czyli wątki, które jako temat wpisane mają chwytliwe hasło np. "Niesamowite znalezisko", "To co zrobił jest niewiarygodne". Nagminne stosowanie tej techniki będzie karane ostrzeżeniami.

    3.6 Bardzo niemile widziane jest dublowanie postów lub wątków dotyczących tego samego zagadnienia i pisanych przez tego samego użytkownika w celu zwrócenia uwagi na dany wątek. Jeśli zaś przypadkowo wyślesz jakimś sposobem swego posta 2 razy, usuń go. Nie przestrzeganie niniejszego punktu spowoduje skasowanie tematu przez moderatora oraz wysłanie upomnienia w formie prywatnej wiadomości. W ekstremalnych przypadkach użytkownik dostanie ostrzeżenie lub jego konto może zostać usunięte.

    3.7 Posty o treści: "Jak w temacie" itp. będą lądowały w koszu. Pytanie lub opis problemu muszą być zawarte w treści posta. Opis usterki powinien być krótki i treściwy, a jeśli usterka jest widoczna należy podeprzeć się zdjęciami w postaci miniaturek lub bezpośrednich linków.

    3.8 Nie spamuj, nie nabijaj postów. Forum to nie śmietnik, jeśli piszesz jedynie : "No właśnie!", "Zgadzam się z powyższym" to oznacza, że Twój post nie wnosi niczego nowego do dyskusji. To samo dotyczy umieszczania pojedynczych linków bez słowa komentarza, lub komentarzy złożonych wyłącznie z emotikon. Jeśli będziesz robił to nagminnie - zostaniesz ukarany.

    3.9 Zawsze trzymaj się tematu dyskusji. Posty offtopicowe (niespójne z tematem) będą usuwane przez moderatorów.

    3.10 Do Twojej dyspozycji oddaliśmy opcję edycji postu. Staraj się używać jej max. do 30 minut od jego napisania. Staraj się nie zmieniać treści postu jeżeli ktoś już na niego odpowiedział, zaciemnia to obraz dyskusji, a wątek staje się niespójny i trudny do czytania.

    3.11 Staraj się nie odpowiadać na własne posty (nie pisz dwóch własnych postów jeden pod drugim). Czasami takie sytuacje są nieuniknione, jednak zmniejszaj ich częstotliwość do niezbędnego minimum. Jeżeli masz coś do dodania, a na Twój post nikt nie odpowiedział, skorzystaj z opcji edycji.

    3.12 Unikaj długich cytatów, odpowiadając na dłuższy wywód, staraj się odnosić do poszczególnych jego części tak aby Twoja odpowiedź nie zamieniła się w post offtopicowy.

    3.13 Zdjęcia w postach należy umieszczać na zewnętrznym serwerze, a najlepiej w serwisach hostingowych. Szczegółowa procedura wstawiania zdjęć została opisana w wątku JAK WKLEJAĆ ZDJĘCIA NA FORUM

4. PRYWATNE WIADOMOŚCI

    4.1 Do załatwiania spraw prywatnych pomiędzy użytkownikami forum należy używać prywatnych wiadomości (PW).

    4.2 PW są wyłączone z nadzoru administracji i moderatorów, są również objęte tajemnicą korespondencji, dlatego nie jest mile widziane ujawnianie ich treści bez zgody autora.

    4.3 Zwracamy uwagę na odpowiedni (kulturalny) sposób pisania wiadomości. W przypadkach złamania regulaminu w PW, administracja podejmuje odpowiednie działania tylko i wyłącznie po zgłoszeniu ich przez Użytkownika.

5. ADMINISTRATORZY I MODERATORZY (AIM)

    5.1 AIM stanowią dwie grupy odpowiedzialne za funkcjonowanie forum, prosimy o stosowanie się do ich próśb i nakazów.

    5.2 Administratorzy nadzorują forum od strony technicznej, mogą również pełnić rolę moderatorów.

    5.3 Zadaniem każdego moderatora jest dbanie o wysoki poziom merytoryczny i kulturalny dyskusji prowadzonych w moderowanych przez nich działach oraz nadzorowanie przestrzegania przez użytkowników forum przepisów zawartych w niniejszym regulaminie.

    5.4 AIM nie są zobowiązani ściśle przestrzegać niniejszego regulaminu, oraz mogą pozwolić Użytkownikom na lekkie nagięcie regulaminu w szczególnych przypadkach.

    5.5 AIM mają prawo usunąć temat, post lub wystawić ostrzeżenie nawet jeśli w tym regulaminie nie ma punktu odpowiadającego za dane przewinienie. AIM robią to według własnego uznania, a Użytkownik bezpośrednio zamieszany w daną sprawę ma prawo odwołać się od decyzji do Administratora poprzez PW.

    5.6 AIM nie mają obowiązku informowania o powodach usunięcia/przeniesienia wiadomości użytkownika do innego działu. Mają natomiast obowiązek informować go o złamaniu przez niego regulaminu.

    5.7 AIM do przedstawiania oficjalnych komunikatów, informowania o karach i nagrodach, przekazywania informacji związanych z działaniem forum używają odpowiednich kolorów czcionek:
      - administracja - czerwony;
      - moderatorzy - niebieski;
    Użytkowanie tych kolorów przez zwykłych Użytkowników jest zabronione i będzie karane upomnieniami lub ostrzeżeniami.

    5.8 Forum jest dla Użytkowników, a Użytkownicy dla forum, zachęcamy zatem do odwiedzania działu Uwagi Administracyjne. Poruszane są tam ważne sprawy związane z funkcjonowaniem forum oraz wprowadzanymi modyfikacjami. W tym dziale oczekujemy również na wasze sugestie dotyczące wprowadzania zmian usprawniających forum.

    5.9 Skargi na pracę moderatorów należy zgłaszać bezpośrednio do administratorów poprzez PW.

    5.10 Skargę na pracę administratora (od strony technicznej) należy umieszczać w dziale Uwagi Administracyjne, jeżeli skarga nie dotyczy aspektów technicznych należy skierować ją poprzez PW do wszystkich członków grupy administracyjnej.

    5.11 Wszelkie próby wchodzenia w dyskusję z AIM odnośnie interpretacji zapisów niniejszego regulaminu, cwaniakowanie lub kombinatorstwo w kontakcie z AIM mające na celu uniknięcie odpowiedzialności za złamanie postanowień regulaminu będą karane co najmniej blokadą wejścia na forum.

    5.12 Wyboru nowych moderatorów po uprzednich konsultacjach dokonuje administracja forum według poniższych kryteriów:
      a) Przestrzeganie regulaminu forum;
      b) Stosowanie zasad tzw. Netykiety;
      c) Nienaganny stosunek do innych Forumowiczów;
      d) Zaangażowanie w życie forum (nowe pomysły, aktywna pomoc w przedsięwzięciach);
      e) Minimum niezbędnej wiedzy w tematyce modelu W126;

    5.13 Administrator może nadać uprawnienia danemu Użytkownikowi autorytatywnie bez uprzedniej konsultacji z członkami grupy administracyjnej.

6. NAGRODY I KARY

    6.1 W celu utrzymania porządku na forum, przewidziano odpowiedni system nagród i kar. Nagrodami są przede wszystkim rangi specjalne oraz poziomy doświadczenia możliwe do zdobycia dzięki aktywności na forum. Rangi specjalne nadają AIM za zasługi dla społeczności forum. Poziomy doświadczenia naliczane są automatycznie. AIM przewidują również inne nagrody, o ich formach i sposobach ich zdobycia AIM będą informować w odpowiednich miejscach i we właściwym czasie. O przyznaniu nagrody Użytkownik powiadamiany jest poprzez PW.

    6.2 Nieprzestrzeganie zasad obowiązujących na forum, prowadzi do edycji/usunięcia/zamknięcia danego postu/tematu, w szczególnych przypadkach, czasowego lub stałego uniemożliwienia dostępu do forum Użytkownikowi.

    6.3 Kary udzielane są w formie ostrzeżeń, które nie ulegają przedawnieniu i sumują się w systemie 1/3/6. W zależności od liczby posiadanych ostrzeżeń użytkownik może zostać pozbawiony możliwości wejścia na forum przez określony czas. Ostateczną karą dla uciążliwego użytkownika może być banicja. Przykład:
      - 1 i 2 ostrzeżenie nie powodują żadnych reperkusji dla użytkownika;
      - 3, 4 i 5 ostrzeżeń powodują, że użytkownik jest pozbawiany możliwości wejścia na forum przez określony czas;
      - 6 zebranych ostrzeżeń skutkuje usunięciem konta i banicją (BAN), która nie może zostać odwołana.

    6.4 Otrzymanie ostrzeżenia skutkuje natychmiastowym odebraniem rangi specjalnej, jeżeli takowa została nadana. Nie blokuje jednak drogi do jej odzyskania, jednak jeżeli Użytkownik ponownie uzyska rangę specjalną, a następnie otrzyma ostrzeżenie, ranga ponownie zostanie cofnięta.

    6.5 Blokady możliwości wejścia na forum mają następujące długości:
      - przy 3 ostrzeżeniu - 7 dni
      - przy 4 ostrzeżeniu - 14 dni
      - przy 5 ostrzeżeniu - 21 dni

    6.6 W rażących przypadkach naruszenia regulaminu, użytkownik może otrzymać BAN bez uprzedniego „zebrania” 6 ostrzeżeń. Decyzja ta należy do administratora i jest nieodwołalna.

    6.7 Decyzja o ukaraniu znajduje się zawsze bezpośrednio pod postem zawierającym przewinienie, lub w jego treści jako cytat zapisany odpowiednim kolorem czcionki. W treści wskazany jest punkt regulaminu przeciwko któremu nastąpiło przewinienie oraz liczba ostrzeżeń posiadanych aktualnie przez Użytkownika. Informacja o nałożeniu kary jest przekazywana Użytkownikowi również poprzez PW.

    6.8 AIM korzystają również z upomnień, które przesyłane są poprzez PW. Upomnienia nie sumują się do ostrzeżeń, jednocześnie osoba upominana nagminnie lub kilkukrotnie upominana za to samo, może otrzymać ostrzeżenie.

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    7.1 Kasowanie kont następuje:
      - gdy czas pomiędzy rejestracją, a pierwszym logowaniem przekroczy 30 dni,
      - z przyczyn opisanych w innych punktach tego regulaminu,

    7.2 Wybrane działy forum posiadają własne regulaminy, są one widoczne w jako ogłoszenia opatrzone odpowiednim tytułem np. "Regulamin Działu". Prosimy o zapoznanie się z nimi i ich przestrzeganie. Niezapoznanie się z ich treścią nie zwalnia z ich przestrzegania.

    7.3 Dział Hyde Park jest luźniejszym miejscem na forum, tam możesz pozwolić sobie na nieco swobodniejsze podejście do redagowania postów oraz do ich treści. Pamiętaj jednak, że wszystko w granicach rozsądku Smile

    7.4 Administracja jest otwarta na wszelkie koncepcje związane z rozwojem forum. Jeżeli chcesz zorganizować spotkanie forumowiczów, zlot, spot, rajd etc. przedstaw nam swoją koncepcję lub podziel się nią na forum - chętnie wspomożemy Cię swoją wiedzą, a także pomożemy rozpropagować Twój pomysł wśród użytkowników. Mamy nadzieję liczyć na Twoją pomoc w sytuacji kiedy to administracja wyjdzie z inicjatywą rozwoju forum.

    7.5 Wszystkie sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem, regulaminami poszczególnych działów forum należy konsultować z administracją poprzez PW lub w dziale Uwagi Administracyjne.

Sro Lut 01, 2017 22:05 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Reklama







Sro Lut 01, 2017 22:05
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulamin Forum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Ogólnopolskie Forum Mercedes W126   

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin / Easy Tutorials (Photoshop Tutorials)