Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126  Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ Zaloguj
Regulacja silnika 117.96......

 
Odpowiedz do tematu    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulacja i diagnoza silnika Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Regulacja silnika 117.96......
Autor Wiadomość
Młodziutki93
poziom 3
poziom 3


Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 105
Skąd: Klaipėda / Białystok

Post Regulacja silnika 117.96...... Odpowiedz z cytatem
Artykuł do korekty



Tyle przetłumaczyłem aczkolwiek tekst jest bardzo trudny. Więc proszę o sprawdzenie żeby potem nie było jakiegoś kuku.

Teksty standardowe i zgodność z podstawą 07-1100 dokumentów.
A. Wersja podstawowa
standard
W silniku 117 960 typ. 107 026 (1. wersja z rozdzielaczem strumienia paliwa )
Zakres pracy
Podłączenie sprzętu do badań .
Sprawdź poziom płynu chłodzącego , popraw.
Sprawdź poziom oleju w silniku , ( kontrola wzrokowa ) .
Poziom oleju w automatycznej kontroli transmisji , popraw.
Filtr powietrza, zamontuj.
Sprawdź połączenie regulacji silnika jego funkcjonowanie i gładkość pracy. Nasmarować łożyska i przeguby kulowe .
Sprawdź wahacz do dostosowania.
Sprawdź ogranicznik pełnej przepustnicy z pedału gazu z zestawu .
Sprawdź akumulator i poziom napięcia wyjściowego i zacisku cewki zapłonowej 1 i 15 .
Sprawdź zapłon zestawu rozrządu.
Sprawdź odśrodkowy postęp próżni .
Sprawdź kąt przełączania .
Temperatura oleju silnika doprowadź do około 80 ° C .
Oscyloskop do oceny .
Sprawdź szczelność układu dolotowego przez rozpylanie .
Sprawdź fluid zatrzymania biegu jałowego.
Sprawdź prędkość biegu jałowego i wylot spalin.
Cały pomocniczy sprzęt i sprawdzić przebieg silnika.
2
1 ) Jeżeli w silniku normalnej kompresji z paliwem na 98 RON ( min. 88 MON ) lub silnikiem niskiej kompresji poniżej 92 RON (min. 82 MOZ) pracuje, a następnie zapłon w "późnym"stadium się uaktywnia dostosowuje i adaptuje się do liczby oktanowej stosowanego paliwa.
Jak stosuje się wartość odniesienia dla tej regulacji: za 1 RON, kąt wyprzedzenia zapłonu jest resetowany do 1-2 °.Max. wycofanie nie mnoże przekroczyć 6o
Uwaga !
Wycofanie kąta wyprzedzenia zapłonu jest uważane za " środek nadzwyczajny ". Wynikiem jest utrata wydajności i zwiększenie zużycia paliwa. Ponadto silnik nie może być w pełni załadowany. Jeżeli stosować paliwo o przewidzianej liczbie oktanowej, to pełny zapłon należy znów ustawić.
2 ) Odłączyć instalację zapłonu na obu liniach próżniowych do regulacji zapłonu . Wyłączyć klimatyzację .
4 ) Jeśli normalnie eksploatowane silniki z bezołowiowym paliwem ( RON 95 ) , dostosuj czas zapłonu do 25 °.
Notatka
pamiętaj o wykorzystaniu paliwa bezołowiowego ( 15-509 ) .
Wykonać tylko
1 ) badanie kąta przy 5000 obrotów na minutę , przerwa zapłonu przy wysokich prędkościach.
Napięcia na cewce zapłonowej ( przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie )
Testy i regulacji wartości
podstawa silnika
wykonanie
prędkość obrotowa bez obciążenia
1/min
wartość spalin
% CO
117 960
117 960 NV
Standardowe 700-750 0,5-1,5
Kąt wyprzedzenia zapłonu ( TSZ ) , rozdzielacz zapłonu
Numer Bosch .
testowanie i
Ustawianie wartości
kąt wyprzedzenia zapłonu
bez podciśnienia
3000 obrotów na minutę
kąt wyprzedzenia zapłonu
z / bez podciśnienia
postęp próżni
później
wartość wyposażona
z
rozdzielacz prądu
rs w prędkości startowej podciśnieniabez

z
1500 min
bez
3000 /
min
" Późne "
w
neutralny
" Wczesne "
117 960
117 960 NV
0237404006
0237405016
30 ° 2 ) 4 ) OT ± 3 14-22 ° 30 ° 8-12 ° 8-12 ° 10 ° BTDC
kąt zamknięcia
Kąt przebywania w 1/min silnik
system zapłonu TSZ 4
1500 ok. 50001 )
116 960
117 960
25-39 ° 33-40 °
napięcie akumulatora
Napięcie obwodu otwartego 12.2
Narastania napięcia co najmniej 10
Tranzystorowy TSZ 4
Zacisk 15 do masy około 4,5
Terminal 1 do ziemi 0,5-2,0
3
odniesienie
nie silnik jest zbyt gorący , np. natychmiast
po ostrej jeździe lub po pomiarze wyników na dynamometrze , może być regulowany .
1 gniazdo diagnostyczne
3. Adapter
4 zacisk wyzwalania
5 Cyfrowy tester
Narzędzia specjalne.
3 mm śrubokręt z uchwytem do
Korekcji emisji spalin na biegu jałowym 000 589 14 11 00
Wskaźnik temperatury oleju
116 589 27 21 00
Ekstraktor 123 589 05 33 00
Eindrückdorn?? 123 589 00 15 00
Sprzęt komercyjny do testowania i akcesoria
miernik CO
Tester silnika (prędkość , czas oddziaływania , wypalanie kąt ,
Oscyloskop , woltomierz )
na przykład Bosch , MOT 002,02
na przykład Sun 1019
1153-10553
4
Regulacja
Wypełnić jeden arkusz pomiarowy.
2. Podłącz sprzęt do badań .
3. Sprawdzić poziom płynu chłodzącego i ewentualnie poprawić.
4. Sprawdzić poziom oleju w silniku , obserwując stan oleju
( Kontrola wzrokowa ) .
5 Sprawdź poziom oleju w przekładni automatycznej , poprawny .
6. Wyłączyć klimatyzację lub automatyczną klimatyzację .
Dźwignia zmiany biegów w pozycji "P"
7 Wyjmij filtr powietrza .
8 Regulacja i przepustnicy dla sprawnego funkcjonowania
Sprawdź i stan . Wszystkie łożyska
i przeguby kulowe smarowane .
Pojazdów z tempomatem
Sprawdź, czy kabel Bowden dla tempomatu wolne od napięcia
Dźwignia sterowania ( strzałka ) jest obecna . Być może nalezy ustawić za pomocą nakrętki regulacyjnej
( 1 )
Sprawdź wahacz i wyreguluj .
Upewnij się, że wałek ( 3) wahacza ( 4 ) jest wolny od napięcia i
przylega do ogranicznika . Być może. prętem łączącym
( 2 ) , aby wyregulować .
9 Sprawdź przy pełnej przepustnicy od pedału gazu ewentualnie
wyreguluj ( 30-300 ) .
154-10800/2
107-10584
5
10 Sprawdź napięcia (Start baterii i cewki zapłonowej ).
Uwaga Razzołączenie z woltomierzem pozostaje podczas testów
) i b) bez zmian.
) Napięcie obwodu otwartego
Podłączyć woltomierz do akumulatora o odpowiedniej polaryzacji
i napięcia odczytać . Wartość zadana 12,2 woltów .
b ) napięcie startowe.
Łącznik od dystrybutora dawcy w urządzeniu przełączającym (odłączyć zielony kabel) lub wtyczka , nr części
102 589 02 21 00 , podłącz do gniazda diagnostycznego .
Napęd startowy chwilę czytać napięcia .
Odniesienie do co najmniej 10 woltów. Jeślinie zostanie osiągnięta wartość zadana ,
Sprawdź akumulator w razie potrzeby wymienić .
11 napięcia na cewki zapłonowej :
Tranzystorowy TSZ 4 ( do września 1981)
Z wyłącznika zapłonu silnika . napięcie
Sprawdź zacisk 15 do masy.
Specyfikacja: około 4,5 V
1 Sprawdź zacisk napięcia do masy .
Specyfikacja: 0,5-2,0 V
Tranzystorowy TSZ 8 oo ( od września 1981)
Z wyłącznika zapłonu silnika do gniazda
5 gniazda diagnostycznego zacisk napięcia 15.
sprawdź uziemienie.
Specyfikacja: napięcie akumulatora .
Do gniazda 5 i 4 gniazda diagnostycznego , różnicy napięcia
między zaciskiem 15 a zaciskiem 1
rozważ.
Wartość: 0 V
Jeśli specyfikacje nie są spełnione , należy sprawdzić układ zapłonowy
( 15-562 ) .
12 Sprawdź ustawienia zapłonu , w razie potrzeby wyregulować.
Sprawdź iskrę próżniową ( ew. chodzi o zapłonową)( 15-501 , lub
15-502 ) .
Test kąt 13 przebywania ( 15-562 ) .
14 Silnik. doprowadzić temperaturę oleju do około 80 ° C .
15 oscyloskop ocena ( 15-508 ) .
115-26035
6
16 Sprawdź szczelność układu dolotowego . Do tego, wszystkie punkty uszczelniające
spryskać izooktem 51756 .
Uwaga !
Dla wytrysku nie używać dostępnego w handlu paliwa
(Szkodliwe opary ) i zagrożenie pożarowe,
Wstrzyknąć część do układu zapłonowego .
17 Sprawdź , zatrzymanie biegu jałowego na przepustnicy
Odczep korbowód .
18 Sprawdzić prędkość obrotową biegu jałowego .
Śruba biegu jałowego powietrza ( strzałka) Ustaw zalecaną prędkość.
19 Sprawdź wartość spalin na biegu jałowym,Zbalansuj. Jałowa wartość spalin
wyreguluj. Wyjmij wtyczkę bezpieczeństwa
i śruby (strzałki) i zdjmij blokady .
Śrubokręt przez otwór na biegu jałowym
Włóż śrubę mieszanki i obracaj
Dostosuj wartość spalin .
Skręć w lewo = mniej
Skręć w prawo = więcej
Otwór do blokowania zamka śrubowego. krótki
Sprawdź przepustnicę i jałową wartość spalin , w razie potrzeby wyregulować
107-11651

_________________
Mercedes W126 280 SE 1985 Herr Freund

Ostatnio zmieniony przez Młodziutki93 dnia Nie Kwi 06, 2014 18:13, w całości zmieniany 2 razy
Czw Kwi 03, 2014 20:17 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Czw Kwi 03, 2014 20:17
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Ogólnopolskie Forum Mercedes W126 Strona Główna » Regulacja i diagnoza silnika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Ogólnopolskie Forum Mercedes W126   

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin / Easy Tutorials (Photoshop Tutorials)