* Niski poziom płynu chłodzącego.
* Uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego.
* Termostat nie otwiera się.
* Uszkodzony lub niewłaściwie naprężony pasek klinowy pompy płynu chłodzącego.
* Uszkodzony zespół sprzęgła wentylatora.
* Kamień kotłowy osadzony wewnątrz rdzenia chłodnicy.
* Zanieczyszczone (np. owadami) żeberka chłodnicy.
* Zanieczyszczenia w przewodach układu chłodzenia.
* Uszkodzona uszczelka pod głowicą.
* Pęknięta głowica lub blok silnika.
* Złamane lub pęknięte łopatki wentylatora.
* Zawór w korku chłodnicy nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia. Wykonać sprawdzenie ciśnienia otwarcia zaworu w warsztacie.
* Nieprawidłowa prędkość biegu jałowego.
* Uszkodzenie pompy płynu chłodzącego.
Silnik nie osiąga właściwej temperatury pracy
* Termostat zawieszony w pozycji "otwarty".
* Nie włożony lub włożony niewłaściwą stroną termostat.
* Niedokładny lub uszkodzony wskaźnik temperatury.
Silnik wolno się nagrzewa
* Termostat cały czas otwarty.
* Sprzęgło wentylatora nie rozłącza się.
Niski poziom płynu chłodzącego.
* Uszkodzone lub nieszczelne przewody.
* Nieszczelna pompa wody.
* Wyciek płynu przez uszczelkę obudowy termostatu.
* Uszkodzona uszczelka pod głowicą.
* Nieszczelna chłodnica.
* Uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego lub niewłaściwie ustawiony.
* Uszkodzony korek chłodnicy. Pęknięta głowica lub blok silnika.
* Nieszczelne kroki w kadłubie silnika.
* Zbyt dużo płynu w układzie.
* Odparowywanie płynu chłodzącego wskutek przegrzewania silnika.
* Wewnętrzne lub zewnętrzne nieszczelności w układzie chłodzenia.
Zewnętrzny wyciek płynu chłodzącego.
* Zestarzałe lub uszkodzone przewody elastyczne albo poluzowane zaciski. Wymienić przewody elastyczne i/lub dokręcić zaciski na połączeniach przewodów.
* Uszkodzone uszczelki pompy płynu chłodzącego. W takim przypadku z otworu odpływowego korpusu pompy płynu chłodzącego będzie kapać woda.
* Nieszczelność rdzenia chłodnicy lub zbiornika opadowego. Będzie to wymagać wykonania naprawy chłodnicy w specjalistycznym warsztacie.
* Nieszczelne korki spustowe płynu chłodzącego z silnika lub zaślepki płaszcza wodnego.
Wewnętrzny wyciek płynu chłodzącego.
Uwaga: Wewnętrzne wycieki płynu chłodzącego można zwykle wykryć sprawdzając olej. Sprawdzić miarkę oleju oraz wnętrze pokrywy zaworów pod względem obecności wody i konsystencji oleju podobnej do emulsji.
* Nieszczelna uszczelka głowicy cylindrów. Wykonać próbę ciśnieniową układu chłodzenia.
* Pęknięcie cylindra lub głowicy cylindrów. Rozłożyć silnik na części i sprawdzić.
* Poluzowane śruby głowicy cylindrów.
Słaba cyrkulacja płynu chłodzącego.
* Pompa płynu chłodzącego nie działa. W celu szybkiego sprawdzenia działania pompy należy zacisnąć ręką górny przewód elastyczny chłodnicy podczas pracy silnika na biegu jałowym. Jeśli pompa działa prawidłowo, wtedy po zwolnieniu zacisku wyczuwa się gwałtowny wzrost ciśnienia płynu chłodzącego.
* Ograniczenia przepływu w układzie chłodzenia. Opróżnić, przepłukać i ponownie napełnić układ. W razie potrzeby wymontować chłodnicę i przepłukać ją w kierunku przeciwnym do normalnej cyrkulacji.
* Uszkodzony lub niewłaściwie naprężony pasek klinowy pompy płynu chłodzącego.
* Zakleszczenie termostatu.
* W przypadku uszkodzenia łożysk wałka pompy, od przodu silnika podczas jego pracy może dobiegać gwiżdżący dźwięk. Zużycie wałka można wyczuć poruszając kołem pasowym pompy w górę i w dół. Jeżeli podobny dźwięk pojawia się przy przyspieszaniu lub po przejechaniu kałuży, należy sprawdzić napięcie paska klinowego.
Źródło pochodzenia artykułu: Internet.
Forum 202.pl (z podziękowaniem)
Autor "Zając491".
Wybór i uzupełnienia moje.
_________________ Nie udzielam porad na PW. Od tego są odpowiednie forumowe Działy.
Pamiętaj! Gdy jeździsz szybko, później będą Cię wolno nieśli.
Szczęście jest na świecie jedyną rzeczą, która się mnoży kiedy ją dzielisz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach